Anggur Ajaib Menyelesaikan Pelbagai Penyakit

Friday, June 10, 2016

MLM Sebenar ?


MLM biasanya orang kaitkan dengan...

~ duit
~ orang atas makan hasil orang bawah
~ cari orang cari orang cari orang

Duit... Rasanya semua orang pun perlukan duit. Cuma antara kita merajakan duit, letak nilai diri atas berapa banyak duit yang dimiliki, atau duit cuma sekadar alat nak dapatkan sesuatu yang kita perlu je.

Orang atas makan hasil orang bawah... Itu mungkin betul kalau guna sistem piramid. Tapi MLM yang sebenarnya, semua orang makan hasil sendiri. Tak payah perasan sangat "Upline aku duk kerah2 aku ni sebab dia nak point dari aku la ni"... mereput kat situ je lah jawabnya kalau mindset macam ni. Dia kerah tu sebab dia nak tolong ceq fokus & kembangkan organisasi ceq tu, dia tak heran pun lah dengan point ke apabende dari ceq. Ceq mereput sorang2, dia elok ja berkembang.

Cari orang... Kalau jual makanan kucing tak payah cari orang kot ek? Cari kucing. Tapi, tak jugak, yang nak membayarnya bukan kucing tapi tuan dia - orang. Kalau taknak cari orang tak payah meniaga. (Cliche dari rakan saya (maaf kalau pedas sikit) "Suruh meniaga takmau sebab taknak cari orang.. tapi bila nak mintak tolong pandai pulak cari aku. Aku ni bukan orang ke?")

sumber: lyna noh


No comments:

Post a Comment