Tips Nak Cepat Tidur



Golek kiri golek kanan. Mata tetap tak mahu pejam. Jam semakin laju tik tok tik tok merentas masa.

Dah beberapa hari maslah ini menggangu. Tak kan nak makan ubat tidur lagi? Mata pun dah macam panda. 

Kepala dah makin berat. Tapi mata tetap tak boleh lelap.

Adakah anda salah seorang dari mereka yang dihantui INSOMNIA

Berikut beberapa tips untuk mengatasi masalah tidur ini.

  • Menerapkan pola tidur sihat merupakan kebiasaan tidur yang baik.
  •  Pergi tidur pada waktu yang sama setiap malam dan bangun pagi pada jam yang sama walau dalam apa jua situasi
  • Elak tidur di siang hari
  • Katakan tidak pada kafein dan nikotin, serta elak pengambilan alkohol
  • Pastikan sebelum tidur, perut dalam keadaan cukup kenyang atau tidak terlalu lapar, agar membantu untuk tidur yang nyenyak.
  • Cipta suasana yang nyaman di kamar tidur anda, dari tempat tidur hingga suhu dalam kamar tidur yang buat anda rasa rileks dan tidur dengan nyaman.
  • Jika perlu matikan lampu saat tidur untuk membantu mata lebih cepat terpejam.
  • Pengambilan Nutriferon dan Ostemetrix membantu u tuk dapatkan tidur lena sepanjang malam

kredit: Inginkan Zuriat





Comments

Popular Posts