Tuesday, February 9, 2016

Pencuci Mesra Alam


BASIC-H Cecair 1001 kegunaan.

Semua rumah ada Basic H kan? Kalau belum ada, cepat2 dapatkan satu. Wajib adakan Basic H di rumah. Tukar semua benda2 pencuci kepada Basic H. 

Kenapa? Bukan sebab obses Shaklee, tapi obses dgn keselamatan bumi!


Pencuci biasa (sabun, pencuci pinggan, pencuci lantai) mengandungi fosfat. Fosfat ni bile terlepas ke alam persekitaran ni, apa lagi kalau terlepas ke dalam air (sungai, kolam, etc) ia boleh merosakkan ekologi dalam air tu. Ikan2 bole mati, hidup air boleh mati, air bole jadi berbau dan kotor....

Takkan kita nak tinggalkan bumi yg macam ni kepada anak2 kita kan?

Apa yg kita boleh buat, sekecil2 usaha ialah bertukar kepada pencuci tanpa bahan kimia. Kita dah ada di Shaklee, cuma tukar brand je. 

Basic H diperbuat dari jagung, kelapa & sayur-sayuran. ia tidak meninggalkan kesan negatif kepada alam sekitar, siap ada orang titik basic H dalam spray bottle & buat jadi penghalang serangga mendekati pokok2 tanaman kita tau. bukan sebab basic H ada racun (ehh mmg takde!) tapi bau dia ni tak disukai serangga. & ada satu fungsi partikel Basic H yang menjauhkan serangga...