Thursday, June 28, 2012

EMAS - simpan senjata teknik ar rahnu

Salam sejahtera. Dah lama tak update blog. Ok kali ni, saya nak share skt cerita tentang teknik senjata ar rahnu. Ok teknik ni saya akan kaji kes saya sendiri di Amsyiq Gold untuk sistem GKAS (refer website amsyiq).

Kalau sebelum ni saya ada cerita kelebihan amsyiq gold, jadi saya nak huraikan skt, tentang GKAS,   ataupun nama lain ar-rahnu, takpun cagaran emas. Apa tu teknik senjata ?

Teknik senjata ni, adalah ilham dari Ustaz Othman Hamzah sendiri. Contoh saya ada 5 keping 1g goldbar, saya akan pajakan 4 keping, dan 1 keping saya akan simpan.

Di sini, 1 keping ni akan jadi penyelamat kepada 4 keping di dalam cagaran, jika kita tidak berjaya menebus balik kesemua emas tadi. Kenapa begitu ? Di amsyiq, tempoh yang dibenarkan cuma setahun. Jadi, bila kita simpan senjata ni, kita boleh cagar dan tebus balik kesemua emas yang masih berada di dalam ar rahnu. Ok ada faham ? boleh nampak ?

Nanti kita sambung lagi .