Monday, March 5, 2012

3 Tips Kesihatan Dari Irfan Khairi



Salam sejahtera, bertemu lagi dalam tips kesihatan. Kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda, tips kesihatan dari jutawan internet termasyur, Irfan Khairi. Buat anda di luar sana, saya cuba ulas sedikit tips kesihatan IK.

1) Jaga berat badan - kalau boleh biarlah berat badan kita berada di dalam berat badan ideal. Insyaallah anda akan berasa sihat. Saya pun sekarang cuba untuk turunkan berat badan.

2) Makan dengan kuantiti yang sedikit - saya tertarik dengan tips oleh IK, yang diambil dari Kevin Zahri. Kuantiti nasi yang bagus untuk kesihatan kita ialah sebesar sebelah tangan kita yang digenggam. Kalau dua belah tangan, itu dah kenyang sangat.



3) Banyakkan gandum, buah-buahan, dan sayur-sayuran. - Memang penting . Saya memang jarang makan sayur, memang selalu selsema. 

Buat anda semua, permakanan seorang jutawan, tentu juga penting, selain ilmu perniagaan mereka.

1 comments so far

sebesar segenggam tangan?? sikitnyer.huhuuhu